Neverwinter Nights to gra RPG oparta na zasadach trzeciej edycji Dungeos & Dragons. Gra została wydana 18 czerwca 2002 roku, w Polsce premiera była 20 czerwca 2002.
Fabuła: Historia rozpoczyna się w Neverwinter, mieście położonym na Północy Wybrzeża Mieczy, uchodzącym za wspaniałe, niezwykle okazałe i tętniące życiem centrum okolicznej cywilizacji, stanowiące jej enklawę pośród dzikiej przyrody i niezamieszkanych części Faerunu i nazywane z tego względu Klejnotem Północy. Jednak Klejnot Północy przeżywa bardzo poważny kryzys. Nieznana choroba dziesiątkuje mieszkańców i nikt nie zna jej przyczyny, nie posiada na nią lekarstwa, ani nie zna sposobu jej rozprzestrzeniania się, ponieważ kwarantanna nie daje żadnych efektów; chorują ludzie odizolowani jak i przebywający z chorymi. Zaraza zostaje nazwana Wyjącą Śmiercią. Władcy Neverwinter, w tym piękna i słynąca z oddania naturze i swojej wierze w boga sprawiedliwości Tyra, Paladyn Lady Aribeth de Tylmarande, wyznaczają nagrodę i ogłaszają poszukiwania bohatera, który wraz z lokalną strażą miejską odnajdzie przyczyny tragedii nawiedzającej miasto. Na wezwanie odpowiada tłum śmiałków pragnących złota, chwały, ale również działający bezinteresownie. Jeden z poszukiwaczy przygód wyróżniający się zdolnościami podczas treningu przygotowawczego w Akademii Neverwinter otrzymuje specjalne zadanie od Lady Aribeth de Tylmarande, które jak się wkrótce okazuje staje się jedyną szansą ocalenia Neverwinter i rozwiązania mrocznej tajemnicy dotyczącej Wyjącej Śmierci. Jednak wraz z kolejnymi próbami rozwiązania problemu staje się widoczne, że obejmuje on swoim zasięgiem znacznie większy obszar niż Klejnot Północy i nie dotyczy tylko samej choroby
Neverwinters Nights 2 jest grą RPG opartą na regułach Dungeos & Dragons. Gra została wydana 3 listopada 2006, w Polsce 8 grudnia 2006.
Fabuła:Gra, po wprowadzeniu w postaci festynu dożynkowego, rozpoczyna się atakiem kolcoskórych i duergarów, pod wodzą githyanki na Zachodni Port, rodzinną wioskę postaci gracza leżącą na Bajorze Umarłych. Po odparciu ataku demonicznych bestii gracz otrzymuje od swojego ojczyma zadanie odzyskania tajemniczego srebrnego okruchu i udania się z nim do miasta Neverwinter. W mieście mamy odszukać gospodę należącą do wuja, Duncana i wraz z nim spróbować rozwikłać zagadkę związaną z niespodziewanym atakiem na rodzinna wioskę, oraz z magicznym okruchem. Szybko okazuje się, że światu zagraża potężne zło, Król Cieni. Jedyną bronią mogącą go zabić jest niegdyś roztrzaskane na kawałki Srebrne Ostrze Gith. Okruchy, które gracz odnajduje podczas przygód, są szczątkami tego legendarnego miecza. Celem gry jest odnalezienie wszystkich jego okruchów, oraz przekucie go, by móc ostatecznie unicestwić mrocznego Króla Cieni. Na drodze do zwycięstwa stają przed graczem githyanki, chcące odzyskać zagubione ostrze; lord Garius, mag próbujący zjednoczyć się z Cieniem; oraz tajemniczy mężczyzna, który okazuje się być zaginionym przed wieloma laty potężnym czarnoksiężnikiem - Ammonem Jerro. Podobnie jak postać kierowana przez gracza, postawił on sobie za cel zniszczenie Króla Cieni. Zaciekle poszukuje on okruchów miecza Gith, przez co jego drogi krzyżują się z ścieżkami głównego bohatera tej opowieści. Po licznych perypetiach staje on w szeregu sprzymierzeńców gracza.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz